onsdag 13 februari 2008

Lite inköp och dörrar före & efter...


Ja, då var man hemma med ännu en madonna...hum...hur många har jag nu då....räkna...räkna....7 tror jag det är i varierande storlekar. Kan ärligt säga att jag kan tänka mig fler. Vill ställa några ute och gärna en som är jättestor, typ 1 meter hög.

En liten anekdot från igår när jag skulle natta sonen. Vi la oss i sängen och skulle läsa bok i vanlig ordning, Elliot brukar välja och det blev en Tottebok denna gången.
Sedan sa Elliot plötsligt -Hajar du och pekade på mig...därefter började han härma mig när jag började skratta. Sedan vet jag inte vad som hände men jag kunde inte sluta skratta.....till slut kiknade jag och fick sånt där väsande ljud när jag inte fick luft i lungorna. Sedan lugnade jag ner mig en stund och sedan började det igen......jag kiknade i 3 omgångar och tårarna bara rann ner för kinderna. Bara jag tänker på det så börjar jag att skratta.
Till slut så fick Elliot nog och började fingra upp boken till ett uppslag och frågade lite snällt -Mamma ska vi läsa nu? Visst säger man att ett gott skratt förlänger livet.....tror nästan att jag efter denna underbara skrattstund med Elliot lever i oändlighet :)

Hallen (om det är någon som undrar) har nu målats färdigt bortsett från ett par små lister. Ikväll har jag igen stått och målat dörrarna, kolla in nedan så de såg ut före och sedan efter. Jag kvistade och målade 3 dörrar på övervåningen för ett par år sedan och då passade jag på att kvistlacka dörrarna där nere, för det skulle jag ta tag i med en gång men så blev icke fallet..det tog lång tid, men nu är det gjort. JIPPI!

Dörr i hallen som leder in till badrummet, före...


Efter. Lite bättre va?


Skafferidörren i köket, före....


Puu, så var det klart...

Vill passa på att tacka min duktiga Peter för allt slit han lägger ner på att göra det så där lantligt som vi (ja, kanske mest jag) vill ha det. Vi samarbetar bra får jag säga.

Som vanligt sitter jag här sent, let's hit the sack!
Ann

11 kommentarer:

Peters Projekt sa...

Åh Ann, vad trevligt att se dörrarna före och efter så här på nätet. Tänk att vi levt med de där "före-dörrarna" så länge. Det är ju nästan sanslöst - eller snarare ett utslag av hemmablindhet ;)

Som jag sa´ i min blogg häromdagen: "Du är formidabel på att måla dörrspeglar". Jag blir riktigt stolt faktiskt.

Tack för fint samarbete! Nu är det bara piff & pynt kvar . . .

Let´s hit the sack ;)

LantlivsAnette sa...

Jaa et gott skratt förlänger livet..det är härligt att skratta...
Åhh vad du har jobbat på..så himla kul att se före och efter bilder så där..
Kram Anette

Majas mammelucker sa...

God morgon Målarmästarn!
Vad du är duktig... vad fina dörrarna blev! jag håller på att måla våra dörrar så jag känner det extra kul att se att dom blev såå snygga! Ja visst är det så att ett gott skratt förlänger livet ibland känner man att man skrattar alldeles förlite,det går i perioder tycker jag..Luffarkorgen har jag köpt på mässan för ett par år sen men visst är den fin,likadan som Anette Lantlif har jag sätt.

Majas mammelucker sa...

Hej igen!
Slutet kom inte med...
Hade gott! Kram Maria

atmosphere sa...

Härligt att se alla bilder, särskilt den där "dalmatin-dörren..."På tal om madonnor, det kommer snart in nya hos mig, så om längtan blir för stor, vet du vart du ska ta vägen.
Kram

Anonym sa...

Den vita nyansen kommer bättre till sin rätt!

Och du målar längs fibrerna, har jag läst... Då blir det bra.

Jag tycker också så mycket om Granne med Selmas soff-säng. eran blev jättefin!

Nu ska jag till loppis och be att de kommer och hämtar lite grejer hos mej! (Ja, kanske handla liiite också)

kram oss bloggare emellan
ingela :)

Lilla Blanka sa...

Härligt inlägg, jag börjar skratta bara jag läser om sonens kommentar och tänker mig dig kiknande :D
Barn har en underbar förmåga att få oss att skratta med väldigt små medel..underbart.
Din madonna är ljuvlig..har du så många..ojoj, kanske man kan få se samlingen nån dag? Var hittar du alla? Jag ser bara sånna där hutlöst dyra 1800-5000 kr-klassen på danska nätbutiker...skulle vilja ha en jättebilllig och vrålsnygg,haha, för mycket begärt antar jag :)
Kram
Mia

Marie sa...

Hihi, barn är verkligen underbara! Häromdagen när jag trodde att Elsa hade somnat och skulle gå därifrån slår hon helt plötsligt upp ögonen och frågar allvarligt:
Mamma, vad betyder samarbeta?
Jag blev så förvånad så jag började först gapskratta, hihi.

Vilken fin madonna! Jag har också några stycken, kan dock tänka mig fler även jag. Jag skulle också vilja ha en i trädgården!

Kul att få se dörrarna före och efter. De blev ju jättefina! Våra dörrar är ett framtida projekt, vi får väl se vilket årtionde vi får tid att måla dem, hihi.

Ha en bra Alla Hjärtans Dag!
Kram Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken skillnad..snyggt!!

Trevlig alla ♥ dag!! Välkommen in på nybakad cupcakes, på min "NYA" blogg!! kram Millan

cicci sa...

Hej!
va kul att du tittade in till mig så att jag hitatde till er! Givetvis kan du länka till mig. Va roligt att ni oxå verkar ha ett stort projekt ska bli spännande att följa!

Lilla Blanka sa...

Tack för tipset om var man kan finna fina och prisvärda madonnor..! Skall sticka in till Atmosphere nästa gång jag åker in till stan. Från Slott till koja i Borås verkar vara en supermysig butik, har aldrig varit där (än).
Kram
Mia
ps Ha en bra alla hjärtans dag och bröllposdag!