måndag 4 februari 2008

Snabbvisit i Oslo!

Idag handlar inlägget om helgens snabbvisit till Oslo. Oj, vad lust jag hade att bara åka runt till härliga butiker...men det fanns inte någon som helst tid till detta. Gick dock förbi en härlig blomsterbutik som kändes inspirerad av Tage Andersen. Har någon varit i hans butik i Köpenhamn?, ta dig en titt här. Det är en underbar upplevelse. Köpte den gången med mig två av hans underbara böcker.


Om man går in på hans hemsida så finns all hans litteratur där.



Butiken, som jag just nu inte vet vad den heter, ligger i underbara kvarter i stadsdelen Frogner.


Så här skulle det se ut hemma i trädgården!


Säger bara....godis för ögonen.


Är så bedårad av bakgårdarna i Oslo, tog därför bild från släktingens lägenhet och ner på bakgårdens baksida och framsida, därför känns bilderna kanske lite konstiga i vinkeln.




Kolla in kläderna! Släktingarna säger att det hänger kläder där året om oavsett väder! Ser nästan lite italienskt ut (fast utan snön förstås)


Oslo är en oerhört charmig och mysig stad, dock dyr!


Kom på att jag har inte visat alla loppisfynden jag fick tag i häromveckan, det inlägget kommer i veckan. Dessutom så håller vi på att (jag och Peter...mest Peter har det varit, men när det går över till målning och lull lull så är det mest jag) sätta panel i hallen och ordna till det med hyllor, nya krokar, kanske en Tolixpall och lite annat. Har idag strukit på kvistlack två gånger så det kanske, kanske hinner bli vitt till helgen...oj, vad jag längtar nu! Visar säkert lite bilder på det också i veckan.

Må gott alla härliga bloggare!
Ann

4 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej igen! självklart får du länka, blir bara glad. Det är bara att du hojtar till så ska jag sy en kanin som går i blått åt dig. Kram

ängeln i vitt sa...

Fina bilder du visar, vill oxå till Oslo :) Nu ska jag rulla ned och kolla lite till.

Ha det gott
Carina

Anna sa...

Åh vilka fina bilder du visar från Oslo! Har aldrig varit där men skulle gärna vilja:)

Jag har länkat till din och din mans blogg:) Jag hoppas det är ok! Så kul ni verkar ha, med samma brinnande intresse för hemmet båda två!

Kram
:)Anna

ängeln i vitt sa...

Länka på du :) jag gör detsamma.

Kram Carina