måndag 14 april 2008

Loppisliv & uteliv

En loppis till! Måste tacka My lovely things Anna för att hon tipsade om detta loppisställe, Kungsbacka Returvaruhus, där fanns det massor av saker. Dit åker jag gärna igen Anna!

Elliot var med mig idag och har varit extra mysig idag. Han sa flera gånger till mig:
-Mamma, du är vacker som en ängel! Oj, vad man suger i sig sånt...

En annan rolig kommentar från honom när vi var inne på loppisen:
-Mamma, nu får du inte köpa mer saker! Du köper hela affären! Vad säger man då?! Nämen, Elliot det gör jag väl ändå inte...hum...

Fick med mig en riktigt gammal kanna som skall in i mitt skåp, lite ljusstakar, ett tårtfat som skall målas vit, lite vackra böcker. Eftersom huset verkligen är upp och ner just nu så fick jag helt enkelt fota i ett fönster idag...

Fick tag i lite av varje....är riktigt nöjd med stolen...den skall få stå i trädgården! Jalusin skall målas vit, tunnan likaså. Hihi....hittade ännu en strykbräda i trä.

Visar också lite planteringar jag gjorde förra veckan, det är lite frost på nätterna men penséer är ganska så tåliga, de klarar några minusgrader som tur är. Bellisarna klarar sig för att de står under tak.

Söta små Bellisar....

Lite penséer i zinktunna, älskar vita stenar...dem har jag lite varstans.

Mer vita stenar. I kannan fick den stackars trollhasseln hamna. Sorkarna löpte amok i rabatten förra året och käkade upp flera perenner. Rötterna var som bortblåsta! Så om ni får in sorkar i rabatterna, ta tag i det med en gång!

Nu hoppas vi att vädergudarna har bestämt sig! Nu är det vårens tur!
Tack alla ni gulliga vänner som kommenterar hos mig, jag uppskattar dem oerhört mycket. Tack för att ni finns!

Kram från mig till dig!
Ann

35 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej !!
Åh så du tog dig en tur till mina hemtrakter...Eller rättar sagt..Jag är uppvuxen i frillesås...

vad mycket fint du hittade..visst var det massa grejer...
Köpte du stolen och jaluciet där med...Ska ta mig en tur dit nån dag..när jag har tid att bara gå där och strosa...

Fick du ett bra pris????

Ha det så gott..nu måste jag åka ochjobba..

kram anna

LantlivsAnette sa...

Hej där !
Åhh vad mycket fint du hittade där på loppisen !! Tänk vad det är kul att gå och finna på loppisar..jag längtar till sommaren då det drar i gång här i norr också..då rackarna ska Anette på med spanar ögonen,då ska jag också göra fin fina fynd !!
Än så länge så har vi snö här...
Men när det väl börjar tina så går det fort..
Hoppas att du får kuddarna idag..
Kram Anette

Annas skattkammare sa...

Ja visst var jag modig! Tänkte att alla skulle behöva ett gott skratt! =) Men kom även på att jag nu måste lägga ut ett "vanligt" kort, så ni inte har den bilden av mig!

Härliga fynd du gjort! Den loppisladan verkar vara i min smak! Strykbrädor i trä är ju underbara! Fina trädgårdsbilder också.. ja nu får vi hoppas på vår.. Ha det gott! Kram /Anna

hemtrevnad marie sa...

vilka fina fynd du gjort!!
Gillar kannan väldigt mycket...
Vilken fin kruka du har bellisen i!!
Var har du hittat den? Får man fråga om priset.....?
Kul att få såna kommentarer från de små!!
Ha det gôtt,
Kraaam

Anonym sa...

Wow, vilka fina ...och blivande fina saker du hittade. En strykbräda i trä önskar jag mig. Nu har du fått mig att bli sugen på att besöka lokala överskottsmarknaden idag, istället för att ta tag i tvättberget ;-)).

Hälsn Helena

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka fynd! Blev sugen på att ta mig till den där loppisen.

Vad fint med alla blommor/pynt!

Mvh Liza

Hagbacken sa...

hej, vad roligt att du tittade in till mig och vilken FIn blogg du har SJÄLV!

Nu är det inga problem med att hitta bloggar och läsa på längre...kul...nu fick jag en till att följa...som jag säger..på återseende//Kram Linda

Hem T Gårn sa...

hej kul att du tyckte om bloggen, din är också ljuvlig och va kul att hitta så mycket kul. maria

Tidsmästarinnan sa...

jättefina fynd och bilder du visar, vad kul att få se!
Kram på dig!

Krusidull sa...

Synd att man bor så lång bort fr de stället, verkar som et fanns en massa roliga saker, fönsterjalusier har jag dock haft tur att finna, fattas bara energin att göra ngt av dem.
Kram
Krusidull

Krusidull sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ängeln i vitt sa...

Du, jag kommer över och hämtar rubbet...hur avis kan man bli igentligen suck och suck igen...måste kolla lite till ju ;)

Kram Carina

Lella sa...

Hej!
Vilken fin blogg jag hittade till ;o)
Kul läsning och fina bilder. Alltid roligt att fynda på loppis och auktion.
Tjing

Frida sa...

Hej !
Oj, vad du har shoppat!
Var det så billigt?, kanske är värt en sväng förbi när man är i krokarna..
Finns det vackrare vårblommor än bellisar? Tusen tack för fina bilder!
Kram kram

Doften av vanilj sa...

Men så mycket vackert du hittade på loppiset! Kannan var supersnygg!
Så mycket fina blomsterarrangemang, krukan med Bellisar var jättesnygg/Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara planteringar och fina arrangemang av dina loppisfynd! Så mycket fint du hittade, på ett och samma ställe!!! Nu har du lite målarjobb framför dig ser jag; ) Mari.

lottens vita och gröna sa...

hallå min härliga vän!men du vacre ängel du har ju köpt oooooooootroligt balla saker! fick med mig en riktigt gammal kanna, hihi...du jalusin var ju urball, håller på som sjutton och kollar efter en sån, vet precis vad jag ska ha den....hm! du har så fint där i dina krukor, visst är det härligt med bellisar? ha det bäst systeryster! kraaaaaaaaaaam lotten

Anna sa...

Åh va jag blir loppissugen!!!! Grattis till fina fynd!

Marie sa...

Men hallå där, så mycket fint du hittade på loppisen! Hihi, Elsa kan också säga sådana där roliga saker! Hon brukar se något vitt och då säger hon: Titta mamma, den här är ju vit så då älskar väl du den?
Är så avundsjuk på jalusin, en sån tittar jag också efter. Men, när man minst anar det så dyker det upp. Jag har äntligen hittat en bra tallrikshylla som jag ska ha i Veras rum och ha böcker i.

Härliga planteringar! Bellis är en sån jättesöt liten blomma!

Ha en riktigt bra onsdag!
Kramar Marie

Sara sa...

Hejsan
Fina fynd du gjort! Stolen var ju superfin, den ser skön ut också!
Ha en fin onsdag.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Men gud! Grabben har ju rätt - fanns det kvar något när du var klar!

Många spännande och vackra fynd - skall du vitmåla det mesta?

Kram Maud

Karin i Villa Grå sa...

Nämen åh - jag har letat som en tok efter en strykbräda i trä och du liksom bara snubblar över dem! ;-)

Vilka rara saker han sade, din lillkille! Det är ju sådant där som värmer så skönt och som man bär med sig sedan, alltid.

Ja, "Drömmar om Gotland" är genomgo och mamma till en otroligt söt dotter. Du vet, en sådan där bebbe som man ser på blöj- och vällingpaket *ler*

Ha det så bra!

Kram, Karin

Unknown sa...

Hejsan svejsan! Hör av dig nästa gång du ska dit så kan vi kanske samåka(fast vi kanske inte får plats med prylarna?)haha

Ja Anna blev supernöjd när jag tipsade henne om detta ställe!! visst fanns det grejer?!!! Jag blev helt yr i skallen när jag var där...Pratade med gubben häromdagen men han hade inte fått in det jag sökte...än.suck

Ha en fortsatt trevlig vecka, kram Pia

tindra lite mera sa...

Elliot verkar vara en härlig kille att ha med på loppis och mycket fina saker fick ni med er!!
Härlig blogg du har!

Kram Katarina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Ann!

Vad härligt att få sådana kompllimanger av sina barn... Det är kärlek det!

Skulle också velat vara där på loppisen. Så mycket fint du fått med dig.... Är liiite sotis på strykbrädan måste jag säga... stryker så gott som aldrig, men som dekoration skulle jag vilja ha en!!!

Ha det gott Ann!
Kram Hanna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Fina trädgårdsbilder.
Vilken härlig loppis tur du verkar fått göra!! Härligt!!! // Linda

Willewira sa...

wwÅh, den loppisen skulle man ha nära till...mums!

Vilka fynd du gjort! Men jag är nästan böjd att hålla med din son...köpte du hela affären?

Stenar är vackert - håller med dig! Så vackra dina är!! Vita...

Jag älskar sten i a former och färger. Skulle vilja en jättestor sten i trädgården... eller två..tre.

Ha en riktigt skön vecka!!
Kramar Willewira

(Kolla in utmaningen din make fått på min sida...vore roligt att se vad män samlar på!)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga kommentarer ifrån din lilla son! Och det är klart när man ser hur mycket du har köpt så var väl frågan du fick inte helt tokig, hihi. Men vilka grejer sen! Helt otroligt mycket bra grejer...och ett strykbräda i trä, det vill jag också ha...
Kram
Marie

Anonym sa...

Oj vilken jätte bra loppis det där verkar vara, tänk om vi kunde ha sådana loppisar här uppe?
Du har ju gjort jättefint ute meb blommorna....snart kan vi väl oxå sätta ut lite penseér....äntligen.

Ha det bra
Pernilla

sommar-rummet sa...

Va mycke fint du hittat på loppisen. och fint i trädgården har du oxå gjort. Älskar oxå stenar... Ha det gott i helgen, vi hoppas på mycke sol o värme. KRAM

LantlivsAnette sa...

Halloj !
vet du..kolla på min blogg i morron..då smäller det..hii..hii..nu var jag lite lurig !
Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad mycket fina saker du fick med dig!!!
Kul att se hur det blir när du målat och ställt sakerna på plats :)
Kram & ha en jättefin helg!
Mia

Jennyshemochharmoni sa...

Å vilka härliga bilder! Jag som är så sugen på att plantera nu!! Det blev inte bättre nu ;) Ljuvliga fynd du har gjort också :) Ha en toppenbra helg! KRAM

me and alice sa...

tjingeling!
Jisses vilka härliga fynd du gjort!
bara älskar din jalusi. Fyndade också några sådana för ett tag sen. den blir nog toppen som vitmålad...
Ha det så gott i vårvärmen!
ps. Ert köksgolv blev underbart fint...
kram Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Go´kväll,

Vilka härliga fynd du har gjort! Mysigt. Ska bli kul att se efter förvandlingen a la vitt ☺!

Jes